Saturday, October 11, 2014

how we first met #2

Happy Saturday, semua orang!

So weekend ni buat apa? Surely banyak jemputan kahwin here and there kan? As for me, I have errands to settle by today, so just awaits for the husband to wake up.

Kita sambung cerita semalam lah, ya?

Okay.

Here goes.

He was one of the talents, so adalah jumpa few times for casting and shooting. Sembang-sembang biasa je okay, nothing much nothing more. I remembered ada sekali tu casting, he came dengan motor lah, then bila dia masuk studio, rambut dia all selepet okay. I was like "Euuuwww". Hahahah. He said sebab dia pakai helmet kan, so memanglah rambut penyet. Okaylah, whatever lah kan. He succeeded for few commercial jobs, he was so good in expression and acting.

And then one day tu he's been selected for our project, so dah datang briefing and all that, a night before he siad he couldn't make it. Sebab kena kerja lah apalah. Mind you masa tu dia still training under AA. Okay, lupa to mention, this was back in 2008/09 macam tu la.

I was so kelam kabut nak cari replacement kan? I ada satu perangai yang kalau I rasa orang tu memberi masalah kepada I, I akan straightaway detached dari dia. Lagi-lagi talents kan? Since that I memang tak offer any jobs or casting to him.

So kitorang pun macam disconnect for a while. Adalah once in a blue moon dia SMS or YM I. Yes, dulu YM is one of the main medium for communication okay. Ada satu malam yang hening tu (woah), dia YM I, that time I macam tengah conflict dengan my bf. Hahaha iya, masa tu dah ada bf, that was the reason kenapa I tak flirt around, much.

Entah apa yang I bebelkan ke mengadu apa entah, tiba-tiba he went;

" Saya kan ada"

And I was like;

After typing and delete for few times

" Awak jangan nak mainkan perasaan saya.."

And I logged out, just like that.

Hahaha.

Boleh ke macam tu?

This was told by him ya? Dalam banyak-banyak benda, dia ingat conversation ni. Bukan, dia ingat semua conversation kitorang kot.Tapi kan, my husband kan dia jenis yang ingat semua details kot. If you tanya I bila exact date we started to date, I sumpah tak ingat. But he remembered every single thing about us. Apa yang I pakai masa first date, kat mana our first date and so on. Masa buat video pre wed pun, I macam banyak gila tanya dia to confirm before the interview. So teruk I ni!

Okay, sambung balik. Lepas ber-YM tu kitorang continue membawa haluan masing-masing. For almost 2 years jugalah, until...

Yes, until satu hari yang menemukan kami dalam situasi yang berbeza.

Er, sambung lagi boleh tak?

Nanti yaa!

Oh, belanja 1 gambar okay? :p





No comments:

Post a Comment