Saturday, March 14, 2015

trip ke jepun part 4

Speed up. Speed up.

Hahaha.

Feb 2nd, 2015 (Isnin) - Day 5

I browse and google around, they said Tokyo Tower is a MUST place to go. For me, well nothing much pun. Sama macam kat KL, kita pergi KL Tower. Tapi masalahnya, KL Tower pun I tak pernah sampai lagi! Hahaha, macam mana tu?

Main thing di Tokyo Tower mestilah tengok scenary from the up kan. So that's what we did. Hahaha.

From our apartment we hop on  the train. Di Tokyo, the trains system is so integrated. Memang senang gila nak jump from one place to another. Cuma kena prepare lutut sajalah, nak jalan jauh. Tapi seriously, kalau rasa nak selesa berjalan please wear proper shoes. Plus it's winter, pakailah boot yang selesa. Tak perlu nak feeling-feeling sangat pakai heel boot kot?

Because I am pretty sure dapat bertahan sehari sahaja. Esoknya confirm taubat tak mahu pakai dah!



On the way from train station to Tokyo Tower, we passed by a temple. So yes, another selfie!



Aha, can you seee that? Tokyo Tower dari kejauhan. Er, tak adalah cantik sangat pun kan? But I've read somewhere kalau malam lagi cantik okay? Macam Eiffel Tower. I pun tak faham kenapa the husband must bring me here during day time.


Dalam Tokyo Tower, full of lights! Cantik! I suka!


This is look up window below us. So boleh nampaklah jalan-jalan raya yang kita lalu tadi. Oh yes, jalan raya mereka memang bersih sebersih bersihnya!



Er, I persembahkannnn, gambar I silhouette. Hahaha, I nak tunjuk belakang tu permandangan Tokyo City dari Tokyo Tower. Tapi macam biasalah, I malas nak tanggalkan monopod from my phone.



For this Tokyo Tower, ada entrance fee. Adult Y900. Tapi halfway of the top sajalah. For top view, I think it's double the fee.

Dalam Tokyo Tower ni ada kedai souvenirs, but quite pricey. So bila I dah turun elevator nak cari exit door kat tingkat bawah, there's another place orang jual souvenirs. Sini murah sikit. I dapat beli few keychains dengan harga Y380/piece.

Okay lah kan?

After strolling around, we headed back to our apartment. Perut pun dah lapar berkeroncong ni. At first we plan nak balik terus and just whip up anything to eat, but then suddenly husband said why don't we eat at Malaysian restaurant nearby our place.


It's Malay-chan Restaurant, nearby Ikebukuro Station. Quite well known among Malaysian and definitely Halal!

Rasanya retaurant ni pernah masuk rancangan Zizan yang travel ke Japan tu. The interior memang agak Malaysian plus lagu yang dimainkan pun memang lagu-lagu zaman 90-an. Memang rasa macam kat Malaysia!

So I had nasi putih and sup ayam while my husband ambil nasi goreng special I guess. Ada satay, telur mata dan keropok. He said the meal was okay-okay. Mine superb! Sup ayam memang cukup rasa. Berbaloi-baloi! Price wise? For meals I mentioned before and 2 drinks, bill come out at Y6,000 +-.


Nah! 2 orang Malaysia yang gedik nak makan makanan Melayu padahal lusa dah sampai KL pun. Hahaha. Suppose dah sampai Japan, makanlah makanan Japan hendaknya kan? Tidak ya. Tekak husband I tetaaaapppplah melayu. Er, tekak I pun sama je!

We got back and jump on bed with happy tummy.

No comments:

Post a Comment